Verkkokaupan toimitusehdot
Corm OÜ /metall24.ee/ yleisehdot
YLEISSÄÄNNÖKSET
1.1. Verkkokaupan www.metalli24.fi (jäljempänä verkkokauppa) toimitusehdot koskevat tuotteiden ostamista osoitteesta www.metalli24.fi.
1.2. Tuotteiden myyjä on Metalli24 OY (jäljempänä Myyjä), Y-tunnus 3486323-4, osoite Urho Kekkosen katu 4E, Urho Kekkosen katu, Uusimaa,
00100, HELSINKI, Finland, s-posti: info@metalli24.fi, Puh +358 40 645 2929
1.3. Tuotteita voivat ostaa kaikki henkilöt (jäljempänä Asiakas), jotka käyttävät metalli24.fi verkkokauppaa.
1.4. Myyjä pidättää oikeuden muuttaa yksipuolisesti toimitusehtoja, julkaisemalla muutetut ehdot metalli24.fi:n kotisivuilla.
1.5. Toimitusehtojen lisäksi säätelevät Myyhän verkkokaupasta ostamista Suomen tasavallassa voimassa olevat säädökset.
1.6. Erottamaton osaa toimitusehtoja ovat myyjän ja ostajan Metalli24 OY:n sopimus ja Metalli24 OY:n tyyppiehdot.
TUOTE- JA HINTATIEDOT
2.1 Verkkokaupassa myytävien tuotteiden hinnat on esitetty kunkin tuotteen esittelyn yhteydessä. Jos asiakas haluaa tilata kuljetuspalvelun, lisääntyy hintaan kuljetushinta.
2.2 Tuotteiden kuljetusmaksu riippuu ostajan sijainnista ja kuljetustavasta. Kuljetushinta esitetään ostajalle tilauksen tekemisen yhteydessä.
2.3 Tuotetiedot on esitetty verkkokaupassa kunkin tuotteen yhteydessä.
2.4 Verkkokaupasta ostetut tuotteet voidaan maksaa laskulla.
2.5 Tuotteet voidaan maksaa vain euroissa.
2.6 Ostoskorin minimitilauksen summa on 5 euroa. Jos summa on pienempi, siihen lisääntyy käsittelymaksu.
TILAUKSEN TEKEMINEN
3.1 Tilausta tehdessä valitse haluamasi tuotteet ja lisää ne ostoskoriin. Tilauksen tekemiseksi on täytettävä vaadittava sarakkeet ja valittava sopiva toimitusmuoto. Sen jälkeen näyttöön ilmestyy maksettava summa, jonka voi maksaa laskulla, joka lähetetään asiakkaan sähköpostiosoitteeseen.
3.2 Sopimus astuu voimaan, kun maksettava summa on tullut verkkokaupan käyttötilille.
3.3 Jos tilattua tuotetta ei ole mahdollista toimittaa tuotteiden loppumisen takia tai muusta syystä, ilmoitetaan siitä ostajalle mahdollisimman pian, mutta viimeistään 14 päivän kuluessa ilmoituksen vastaanottamisesta, ja palautetaan maksettu raha (ml toimituskustannukset).
TOIMITUS
4.1 Verkkokaupasta ostetut tuotteet toimitetaan koko Suomi.
4.2 Toimituskustannukset maksaa ostaja ja asianmukaiset hintatiedot on esitetty toimitusravan yhteydessä.
4.3 Suomessa toimitetaan tuotteet yleensä perille 7-12 työpäivän kuluessa myyntisopimuksen voimaan astumisesta.
4.4 Poikkeustapauksissa on verkkokaupalla oikeus toimittaa tuotteet perille jopa 20 kalenteripäivän kuluessa.
4.5 Jos asiakas haluaa ottaa tuotteet vastaan Suomen ulkopuolella, on otettava yhteyttä asiakaspalveluun info@metalli24.fi.
PERUUTTAMISOIKEUS
5.1 Tilauksen vastaanottamisen jälkeen on ostajalla oikeus peruuttaa verkkokaupassa solmittu sopimus 14 päivän kuluessa [tiettyjen tuotteiden tapauksessa ei ole ostajalla välttämättä peruuttamisoikeutta. Sellaiset tuotteet ja palvelut on lueteltava erikseen.
5.2 Peruuttamisoikeutta ei sovelleta, kun ostaja on oikeushenkilö.
5.3 14 palautusoikeuden käyttämiseksi ei saa tilattua tuotetta käyttää muihin tarkoituksin kuin on tarpeen tuotteen olemuksen, ominaisuuksien ja toiminnan varmistamiseksi tavalla, joka on sallittu tuotteen testaamiseksi fyysisessä kaupassa.
5.4 Jos tuotetta on käytetty muihin tarkoituksin kuin on tarpeen tuotteen olemuksen, ominaisuuksien ja toiminnan varmistamiseksi tai siinä on käyttö- tai kulumisjälkiä, myyjällä on oikeus vähentää palautettava summa tuotteen arvon vähenemistä vastaavasti.
5.5 Tavaran palauttamiseksi on tehtävä peruutusilmoitus, jonka voi kirjoittaa vapaassa muodossa, ja lähettää sähköpostiosoitteeseen info@metalli24.fi viimeistään 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta.
5.6 Tuotteiden palauttamiskustannuksista vastaa ostaja, paitsi tapauksissa, joissa palauttamisen syy on se, että palautettava tuote ei vastaa tilattua (esimerkiksi väärä tai virheellinen tuote).
5.7 Ostajan on palautettava tuote peruutusilmoituksen lähettämistä seuraavien 14 kuluessa tai esitettävä todistus siitä, että hän on luovuttanut tuotteen yllä mainitulla aikavälillä tavarankuljettajalle.
5.8 Verkkokauppa palauttaa ostajalle palautettavan tuotteen vastaanottamisen jälkeen välittömästi, mutta viimeistään 14 päivän kuluessa peruutusilmoituksen vastaanottamisesta kaikki sopimuksen perusteella saadut maksut.
5.9 Verkkokauppa voi kieltäytyä maksujen palautuksesta, kunnes on vastaanottanut sopimuksen kohteena olevan tuotteen tai kunnes ostaja on esittänyt todistuksen siitä, että hän on palauttanut tuotteen sen mukaan, kumpi tapahtuu aiemmin.
5.10 Jos ostaja on nimenomaisesti valinnut verkkokaupan tarjoamasta halvimmasta tavallisesta tuotteen toimitustavasta poikkeavan toimitustavan, verkkokaupan ei tarvitse palautta kuluttajalle kustannusta, joka ylittää tavalliseen toimitustapaan liittyvän kustannuksen.
5.11 Verkkokaupalla on oikeus purkaa kauppa ja vaatia ostajaa palauttamaan tuote, jos tuotteen hinta verkkokaupassa on vahingossa merkitty selvästi alle tuotteen markkinahinnan.
VALITUSOIKEUS
6.1 Verkkokauppa vastaa ostajalle myydyn tuotteen sellaisesta sopimusehtojen vastaamattomuudesta ja puutteista, jotka olivat olemassa jo tuotteen luovutushetkellä ja jotka ilmenevät kahden vuoden kuluessa tuotteen luovuttamisesta asiakkaalle. Jos puute ilmenee ensimmäisen kuuden kuukauden aikana tuotteen luovuttamisesta asiakkaalle, oletuksena on, että se oli olemassa jo tuotetta luovutettaessa. Jos näin ei ole, verkkokaupan on todistettava se.
6.2 Ostajalla on puutteen ilmetessä oikeus ottaa yhteyttä verkkokauppaan kahden kuukauden kuluessa lähettämällä sähköpostia osoitteeseen info@metall24.ee tai soittamalla numeroon +372 56 211 026.
6.3 Verkkokauppa ei vastaa puutteista, jotka ovat aiheutuneet sen jälkeen, kun tuote on luovutettu ostajalle.
6.4 Jos verkkokaupasta ostetussa tuotteessa on puutteita, joista verkkokauppa vastaa, verkkokauppa korjaa tai korvaa viallisen tuotteen. Jos tuotetta ei ole mahdollista korjata tai korvata, verkkokauppa palauttaa ostajalle kaikki myyntisopimukseen liittyvät kustannukset.
6.5 Verkkokauppa vastaa kuluttajan esittämään valitukseen kirjallisesti tai kirjallisen uudelleenesittämisen mahdollistavassa muodossa 15 kuluessa.
KIISTOJEN RATKAISEMINEN
7.1 Jos ostajalla on verkkokaupan suhteen vaatimuksia, ne tulee lähettää sähköpostiosoitteeseen info@metalli24.fi tai soittaa numeroon +358406452929.
7.2 Jos ostaja ja verkkokauppa eivät pysty ratkaisemaan kiistaa sopimalla, ostaja voi kääntyä Suomen Kuluttajariitakomission puoleen. Suomen Kuluttajariitakomissio on toimivaltainen ratkaisemaan ostajan ja verkkokaupan välillä solmitusta sopimuksesta aiheutuvia riitoja. Ostajan valituksen tarkistaminen on maksutonta.
7.3 Ostaja voi ottaa yhteyttä myös Euroopan unionin kuluttajaviranomaiseen.